Laatste nieuws

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
03 jul 2022, 11:56
Niels van Ekeren

De eerste meerdaagse van het seizoen '22 zit er weer op. Een sterk blok als team gezien na vier dagen koers met de mannen van Metec-SOLARWATT Continental Cyclingteam p/b Mantel.com. In een paar finales onze sprinter goed afgezet en de ploeg van voren gehouden. Helaas ook een paar keer pech met een crash vroeg in de tweede etappe en een klapband in de finale van de laatste etappe. Maar deze kilometers zitten weer in de benen!
~
Next: Omloop der Zevenheuvelen u23
... lees meerlees minder

De eerste meerdaagse van het seizoen 22 zit er weer op. Een sterk blok als team gezien na vier dagen koers met de mannen van Metec-SOLARWATT Continental Cyclingteam p/b Mantel.com. In een paar finales onze sprinter goed afgezet en de ploeg van voren gehouden. Helaas ook een paar keer pech met een crash vroeg in de tweede etappe en een klapband in de finale van de laatste etappe. Maar deze kilometers zitten weer in de benen!
~
Next: Omloop der Zevenheuvelen u23Image attachment
28 jun 2022, 19:29
Niels van Ekeren

Morgen beginnen we eraan 🙌Na een week strijden om het rood-wit-blauw zijn we alweer op weg naar Polen voor de volgende koers.

Morgen begint de Course Cycliste de Solidarnosc et des Champions Olympiques.

Met namens Metec-SOLARWATT:
Niels van Ekeren
Thijs de Lange
Thomas Mijnsbergen
Rens Tulner
Lars Hohmann
Hidde van Veenendaal

Etappeschema:
29/06 Rit 1a | Żory - Katowice - 92.5 km
29/06 Rit 1b | Tarnowskie Góry - Sosnowiec - 125.8 km
30/06 Rit 2 | Jaworzno - Nowy Sącz - 209.9 km
01/07 Rit 3 | Mielec - Tarnobrzeg - 142.8 km
02/07 Rit 4 Kielce - Łódź - 201.8 km
... lees meerlees minder

Morgen beginnen we eraan 🙌

Comment on Facebook

Een mooie rit Niels💪

Succes allemaal

Toi Toi! Fijn dat je er weer helemaal bij bent!

Succes! 👊

succes kerel

View more comments

26 jun 2022, 20:12
Niels van Ekeren

Eergisteren stond alweer het NK voor beloften op het programma. Een mooie en uitdagende wedstrijd over de Col du Vam in Drenthe. Over een rondje van 14.5 km die we 9 keer af moesten leggen.

Vorig jaar maakte ik de fout om te laat te gaan staan. Dus dit jaar stonden we natuurlijk vooraan 😉 Al snel in de koers begon het hard te regenen, wat volgde kon je bijna het bedwingen van een rivier noemen, maar ach we zijn gelukkig niet van suiker. Ik voelde mij in mijn element en wist de hele wedstrijd goed van voren te koersen. Meerdere malen sprong ik mee met verschillende ontsnappingen, maar echt weg kwamen we niet. In de laatste drie rondes wist er toch een kopgroep van 5 man weg te rijden. We zaten met 1 op 5, wat eigenlijk te weinig was voor ons collectief.

Echter maakte we de fout om te lang te wachten, met nog twee rondes te gaan, sprong ik met 6 man weg en reden we bijna het gat naar de koplopers dicht. We kwamen tot op 10 seconden, maar toen het peloton weer terug de aansluiting vond bij onze groep viel het helemaal stil. De kopgroep reed daardoor verder weg en ging strijden voor de overwinning. In de laatste ronde probeerde we als Metec zijnde nog het gat dicht te rijden door met de halve ploeg op kop te rijden. Echter was dit al lang te laat, de koplopers waren gevlogen en dus reden wij voor plek 6. In de laatste klim op de kasseien verloor ik te veel plekken waardoor een korte notering er niet meer in zat. Echter behaalde ik mijn vooraf gestelde doel door top 30 te rijden. Met een 26e plaats kunnen we voorruit kijken, aankomende woensdag start ik met de ploeg in een mooie meerdaagse in Polen 😊So let go!

#metec #cycling #nkwielrennen
... lees meerlees minder

Eergisteren stond alweer het NK voor beloften op het programma. Een mooie en uitdagende wedstrijd over de Col du Vam in Drenthe. Over een rondje van 14.5 km die we 9 keer af moesten leggen.
 
Vorig jaar maakte ik de fout om te laat te gaan staan. Dus dit jaar stonden we natuurlijk vooraan 😉 Al snel in de koers begon het hard te regenen, wat volgde kon je bijna het bedwingen van een rivier noemen, maar ach we zijn gelukkig niet van suiker. Ik voelde mij in mijn element en wist de hele wedstrijd goed van voren te koersen. Meerdere malen sprong ik mee met verschillende ontsnappingen, maar echt weg kwamen we niet. In de laatste drie rondes wist er toch een kopgroep van 5 man weg te rijden. We zaten met 1 op 5, wat eigenlijk te weinig was voor ons collectief.

Echter maakte we de fout om te lang te wachten, met nog twee rondes te gaan, sprong ik met 6 man weg en reden we bijna het gat naar de koplopers dicht. We kwamen tot op 10 seconden, maar toen het peloton weer terug de aansluiting vond bij onze groep viel het helemaal stil. De kopgroep reed daardoor verder weg en ging strijden voor de overwinning. In de laatste ronde probeerde we als Metec zijnde nog het gat dicht te rijden door met de halve ploeg op kop te rijden. Echter was dit al lang te laat, de koplopers waren gevlogen en dus reden wij voor plek 6. In de laatste klim op de kasseien verloor ik te veel plekken waardoor een korte notering er niet meer in zat. Echter behaalde ik mijn vooraf gestelde doel door top 30 te rijden. Met een 26e plaats kunnen we voorruit kijken, aankomende woensdag start ik met de ploeg in een mooie meerdaagse in Polen 😊So let go!

#METEC #cycling #nkwielrennenImage attachment

Comment on Facebook

Succes komende week.

20 jun 2022, 8:40
Niels van Ekeren

Gisteren stond ik aan de start van de Midden Brabant poort Omloop, een 1.2 klassieker van maar liefs 190 km lang en met twee kasseienstroken die we drie keer reden. De laatste maanden ben ik vooral weer aan het trainen geweest om op niveau terug te komen dus was het heerlijk om weer op een zondag aan de start van een mooie wedstrijd te verschijnen.

In de voorbespreking waren verschillende scenario’s langsgekomen, maar voor mij was het vooral zaak om voorin te zitten en te ploeg goed te vertegenwoordigen in eventuele kopgroepen en laat staan om de ploeg te helpen in de finale. In de beginfase werd er had gereden, maar ik hield mezelf goed van voren en kon zo met meerdere groepjes mee springen. Echter kwam er geen kopgroep weg tot er na 75 kilometer een valpartij ontstond voorin het peloton. Ik zat bij de eerste tien voorin en kreeg er echter niks van mee. Er werd geroepen dat er een gat was gevallen en dus werden alle zeilen bij gezet om ons gat te vergroten. Het ging half op de kant en ik draaide samen met 2 ploeggenoten goed mee in de eerste waaier. We raasden over de kasseienstroken heen en ik waagde me goed voorin waardoor ik makkelijk de puntjes voor het kasseienklassement kon meepakken (top 3 wie als eerst over het einde van de kasseienstrook heen kwam kreeg punten).

Onze voorsprong was opgelopen naar 1.50 op de achtervolgende groep en Harthijs de Vries (ploeggenoot) had als een van de enige nog de sprong naar onze groep kunnen maken. Samen met een ander ploeggenoot en 8 andere renners zorgde we dat het tempo in de groep bleef zodat onze groep voorruit kon blijven. Na 157 kilometer volgde opnieuw de kasseienstroken en daar wilde ik toch even de puntjes mee sprokkelen, echter werd er zeer hard gereden en lukte het me niet op de eerste strook goed voorin te zitten. Bij de tweede strook wilde ik me niet laten verrassen en dus waagde ik me 1 kilometer voor de strook op kop en trok ik hard de laatste bocht voor de strook door waardoor ik eenvoudig de laatste puntjes meepakte en mezelf na een zware periode toch en klein beetje kon belonen (dat voelde toch even lekker).
Inmiddels gingen we de finale in waarbij ik mijn ploeggenoten probeerde bij te staan. Er volgde nog 3 lusjes van 7.5 kilometer, ik probeerde de uitgedunde groep van 35 renners te controleren door een tempo op kop te gaan rijden.

Er volgde nog een paar uitvalpogingen die ik dan meteen counterden zodat onze kopman Harthijs een goede sprint kon gaan rijden. In de laatste 2 kilometer vorm in met Rick Ottema een lead out voor Harthijs. Echter is de tank leeg en is het na 50 meter op kop klaar. In de laatste kilometer weet ik nog een tempo te behouden en eindig ik op de 19e plek en win ik het kasseienklassement 🪨😊, Harthijs word zelfs 2e!

Een mooie wedstrijd op terug in Business te komen voor de ploeg! Ik heb genoten, vrijdag is het NK eens zien wat de benen dan doen.
... lees meerlees minder

Gisteren stond ik aan de start van de Midden Brabant poort Omloop, een 1.2 klassieker van maar liefs 190 km lang en met twee kasseienstroken die we drie keer reden. De laatste maanden ben ik vooral weer aan het trainen geweest om op niveau terug te komen dus was het heerlijk om weer op een zondag aan de start van een mooie wedstrijd te verschijnen. 

In de voorbespreking waren verschillende scenario’s langsgekomen, maar voor mij was het vooral zaak om voorin te zitten en te ploeg goed te vertegenwoordigen in eventuele kopgroepen en laat staan om de ploeg te helpen in de finale. In de beginfase werd er had gereden, maar ik hield mezelf goed van voren en kon zo met meerdere groepjes mee springen. Echter kwam er geen kopgroep weg tot er na 75 kilometer een valpartij ontstond voorin het peloton. Ik zat bij de eerste tien voorin en kreeg er echter niks van mee. Er werd geroepen dat er een gat was gevallen en dus werden alle zeilen bij gezet om ons gat te vergroten. Het ging half op de kant en ik draaide samen met 2 ploeggenoten goed mee in de eerste waaier. We raasden over de kasseienstroken heen en ik waagde me goed voorin waardoor ik makkelijk de puntjes voor het kasseienklassement kon meepakken (top 3 wie als eerst over het einde van de kasseienstrook heen kwam kreeg punten). 

Onze voorsprong was opgelopen naar 1.50 op de achtervolgende groep en Harthijs de Vries (ploeggenoot) had als een van de enige nog de sprong naar onze groep kunnen maken. Samen met een ander ploeggenoot en 8 andere renners zorgde we dat het tempo in de groep bleef zodat onze groep voorruit kon blijven. Na 157 kilometer volgde opnieuw de kasseienstroken en daar wilde ik toch even de puntjes mee sprokkelen, echter werd er zeer hard gereden en lukte het me niet op de eerste strook goed voorin te zitten. Bij de tweede strook wilde ik me niet laten verrassen en dus waagde ik me 1 kilometer voor de strook op kop en trok ik hard de laatste bocht voor de strook door waardoor ik eenvoudig de laatste puntjes meepakte en mezelf na een zware periode toch en klein beetje kon belonen (dat voelde toch even lekker).
Inmiddels gingen we de finale in waarbij ik mijn ploeggenoten probeerde bij te staan. Er volgde nog 3 lusjes van 7.5 kilometer, ik probeerde de uitgedunde groep van 35 renners te controleren door een tempo op kop te gaan rijden. 

Er volgde nog een paar uitvalpogingen die ik dan meteen counterden zodat onze kopman Harthijs een goede sprint kon gaan rijden. In de laatste 2 kilometer vorm in met Rick Ottema een lead out voor Harthijs. Echter is de tank leeg en is het na 50 meter op kop klaar. In de laatste kilometer weet ik nog een tempo te behouden en eindig ik op de 19e plek en win ik het kasseienklassement 🪨😊, Harthijs word zelfs 2e! 

Een mooie wedstrijd op terug in Business te komen voor de ploeg! Ik heb genoten, vrijdag is het NK eens zien wat de benen dan doen.Image attachmentImage attachment

Comment on Facebook

Klasse Niels, alsof je niet 'weg' geweest bent!.

18 jun 2022, 19:19
Niels van Ekeren

Morgen sta ik aan de start van de Midden Brabant-Poort Omloop 1.2.

Na een coronabesmetting 3 weken geleden ben ik blij om weer fit aan de start van een mooie wedstrijd te verschijnen, daarna staan er weer diverse mooie koersen op mijn programma:

- Nk weg Beloften (24 juni)
- Meerdaagse Solidaridok Polen (29 / 2 juli)
- Omloop der Zevenheuvelen (9 juli)
- Ronde van Ochten (24 juli)

#gaanmetdiebanaan #metec #cycling #opnaarmooiekoersen
... lees meerlees minder

Morgen sta ik aan de start van de Midden Brabant-Poort Omloop 1.2. 

Na een coronabesmetting 3 weken geleden ben ik blij om weer fit aan de start van een mooie wedstrijd te verschijnen, daarna staan er weer diverse mooie koersen op mijn programma:

- Nk weg Beloften (24 juni)
- Meerdaagse Solidaridok Polen (29 / 2 juli) 
- Omloop der Zevenheuvelen (9 juli)
- Ronde van Ochten (24 juli)

#gaanmetdiebanaan #METEC #cycling #opnaarmooiekoersen

Comment on Facebook

Heel veel succes

Succes morgen Niels 💪🚴

Veel succes Niels ook voor het team

Tot morgen

Succes

Succes.

Veel succes

Toi toi!

View more comments

28 mei 2022, 9:24
Niels van Ekeren

... lees meerlees minder

28 mei 2022, 9:14
Niels van Ekeren

Afgelopen donderdag was het eindelijk weer zo ver, mijn eerste koers voor de ploeg sinds mijn harde crash 10 weken geleden. Ik heb de afgelopen weken hard gewerkt om weer op hoog niveau in de koers te kunnen terugkeren.

Waar ik de eerste week nog niet mijn eigen veters kon strikken ging het elke week stilaan beter. Na 3 weken kroop ik voor het eerst de mountainbike op en probeerde ik met mijn vrienden wat rondjes te fietsen om de conditie langzamerhand weer op te pakken. Na 5 weken kon ik voor het eerst weer in mijn eigen bed slapen en mocht het ziekenhuisbed weg uit de woonkamer. Elke week zetten ik kleine stappen voorruit met Fysiotherapie Verbeek en mijn trainer om sterker dan ooit terug te komen. En na meerdere goede trainingsweken in onder andere de Vogezen voelde ik dat mijn niveau steeds beter werd. Daarnaast heb ik de afgelopen tijd enorm veel plezier gehaald uit het fietsen en de mensen om me heen die me steunen ook in deze periode van mijn fiets carrière.

Na wat goede trainingswedstrijden en het criterium in Heeswijk Dinther te hebben gereden, waar ik heerlijk ouderwets heb gespeeld, stond ik afgelopen donderdag voor het eerst weer aan de start van een klassieker voor mijn ploeg Metec-SOLARWATT Continental Cyclingteam p/b Mantel.com.

De kersenronde in Mierlo zou mijn eerste echte comeback wedstrijd worden en of ik zenuwachtig was! Om twee uur klonk het startschot en eigenlijk merkte ik meteen dat ik mijn plek in de voorkant van het peloton niet was kwijtgeraakt. Ik kon heerlijk mee koersen en kon de ploeg goed van dienst zijn door de kopgroep met een van ons te verdedigen en mee te springen op de momenten dat het moest. Uiteindelijk raken er 9 man voorop met een van ons erbij. In de laatste 10 kilometer werd het gat steeds iets kleiner. In de finale proberen er nog meerdere vanuit het peloton naar de kopgroep te springen. Zelf rijd ik met iemand weg die het ook probeert. Maar wanneer hij aan mij vraagt om overnamen merk ik dat ik het niet meer zo breed heb en is mijn kopbeurt ook niet hard genoeg om voorruit te blijven. Op drie km worden wij weer teruggepakt en zie ik dat ons team een mooie sprinttrein heeft opgezet voor onze sprinter. Ik maak een jump langs het peloton en meng me in onze sprinttrein. Het gaat hard maar de kopgroep gaat sprinten om de overwinning, wij rijden dan nog voor plek tien. In de laatste km volgt nog een bocht, mijn teamgenoot Huub Artz stuurt uit en nu is het aan mij als laatste man van de sprinttrein om onze sprinter goed af te zetten. Zo hard als ik kan sprint ik (met kramp in mijn tenen haha) naar de laatste bocht, daarna volgt nog 50 meter op kop en dan is het aan onze sprinter Roan Konings. Hij wint de pelotonsprint en in de kopgroep word mijn teamgenoot Axel van der Tuuk derde. Voor mij een zeer mooie comeback in het peloton, ik heb echt genoten!

Aankomende zondag mag ik aan de bak in Color Code Bassege, een zeer mooie koers in het heuvelige België. Soo Let go!
#wielrennen #gaanmetdiebanaan #keepgoing #metec
... lees meerlees minder

Comment on Facebook

Je bent niet alleen een goeie wielrenner Niels, je schrijft ook nog eens leuke verhalen. Heel veel succes morgen💪💪💪

Knap gedaan Niels 💪. Succes met de komende wedstrijden 🍀🚴‍♂️

Succes verder

Dat is idd en top prestatie Niels💪 heel veel succes aankomende zondag en geniet van de koers 🚴‍♂️

Back on the track! Succes verder.

Goed nieuws en veel succes Niels . Bedankt voor dit verslag

Snel hersteld zeg👍

Succes

Bikkel💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼

Fijn dat je weer terug bent!!

Wow...klasse hoor en fijn dat je je niveau weer terug hebt.💪💪👍👍

View more comments

19 mrt 2022, 8:16
Niels van Ekeren

Niet de manier hoe ik mijn eerste meerdaagse Olympias Tour had willen starten 😪

In de eerste etappe waren we gewaarschuwd voor wind en dus probeerde we de eerste 20 km goed van voren te zitten wanneer het op de kant ging. Na 25 km zat ik links van het peloton romd de 25e plek en komt de jongen voor me te val. Bij een shicane komt hij tussen het randje en de weg in te zitten. Hij gaat onderuit en ik kan geen kant op. Voor dat ik het weet word ik met een hoge snelheid gekatapulteerd naar rechts over het asfalt om vervolgens tot stilstand te komen in de berm. Daarna ging het snel. Door amper adem te kunnen werd ik in de koersabulance geladen. De ploegbaas Michel Megens ontfermde zich over mij en bleef erbij. Na 10 km achter de koers aan te zijn gecrost met de ziekenauto besloten ze nadat ik voor de zoveelste keer had gekermt van de pijn, om me over te dragen aan een normale ambulance. Toen ben ik met spoed naar het ziekenhuis in Zwolle gebracht. Ze dachten aan een klaplong, dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Maar het resultaat bleek wel 5 gebrokken ribben plus een gebroken schouderblad en een gekneusde long. Het zal weer een lamge revalidatie worden. Gelukkig weet ik inmiddels hoe zoiets werkt..

www.meteccyclingteam.nl/nieuws/niels-van-ekeren-na-val-in-ziekenhuis/
... lees meerlees minder

Niet de manier hoe ik mijn eerste meerdaagse Olympias Tour had willen starten 😪

In de eerste etappe waren we gewaarschuwd voor wind en dus probeerde we de eerste 20 km goed van voren te zitten wanneer het op de kant ging. Na 25 km zat ik links van het peloton romd de 25e plek en komt de jongen voor me te val. Bij een shicane komt hij tussen het randje en de weg in te zitten. Hij gaat onderuit en ik kan geen kant op. Voor dat ik het weet word ik met een hoge snelheid gekatapulteerd naar rechts over het asfalt om vervolgens tot stilstand te komen in de berm. Daarna ging het snel. Door amper adem te kunnen werd ik in de koersabulance geladen. De ploegbaas Michel Megens ontfermde zich over mij en bleef erbij. Na 10 km achter de koers aan te zijn gecrost met de ziekenauto besloten ze nadat ik voor de zoveelste keer had gekermt van de pijn, om me over te dragen aan een normale ambulance. Toen ben ik met spoed naar het ziekenhuis in Zwolle gebracht. Ze dachten aan een klaplong, dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Maar het resultaat bleek wel 5 gebrokken ribben plus een gebroken schouderblad en een gekneusde long. Het zal weer een lamge revalidatie worden. Gelukkig weet ik inmiddels hoe zoiets werkt..

https://www.meteccyclingteam.nl/nieuws/niels-van-ekeren-na-val-in-ziekenhuis/Image attachment

Comment on Facebook

Bedankt allemaal voor de lieve reacties 🧡 Doet me goed

Och jongen toch, wat een pech. Van harte beterschap gewenst.

Is dat wat, net na jullie podcast over valtraining en dan dit. Mooi k*t, uithuilen en opnieuw beginnen. Makkelijker gezegd dan gedaan dat ben ik me bewust maar de meesten komen er sterker uit Niels. Zet m op, denk maar aan die dame uit Wageningen, die rijdt ook weer de keien uit de straat. Beterschap en een voorspoedig herstel gewenst👊

Niels jongen wat een pech heb jij kerel. Veel sterkte en beterschap man. Jij komt keihard terug👍👊Kreeg gisteren op de VAM al bericht van Michel

Wat heftig zeg, van harte beterschap Niels!🙏

Komt me bekend voor😒 Veel beterschap Niels!

Heel veel sterkte en beterschap !

Van harte beterschap Niels

Wat balen zeg Niels, heel veel sterkte met het herstel!

Dat is enorm balen Niels. Heel veel beterschap.

Heel veel beterschap Niels🙏

Veel sterkte en een spoedig herstel gewenst 🍀

Wat een pech weer Niels. Veel beterschap en succes met je herstel 🍀💪

Pffff wat een ongelofelijke pech weer!! Heel veel sterkte met het herstel Niels! Je hebt al eerder laten zien dat je het kan! 💪🏼

Veel beterschap Niels!

Balen gozer, heel veel sterkte en goed herstel!

Beterschap Niels!

Wat vreselijk balen, heel veel sterkte met je herstel!! Ik zat naast je in het vliegtuig op de terugweg vh trainingskamp in Spanje, toen was je vol goede moed voor het nieuwe seizoen en dan is dit extra balen!!

Oh no! Wat een pech! Beterschap Niels 💐

Wat een pech, je was zo goed opweg. Spoedig herstel. We gaan ervan uit dat net zo gaat lukken als vorige keer na je operatie. Toy toy

Beterschap Niels!

Zo wil je inderdaad het seizoen niet beginnen. Beterschap en een spoedig herstel toegewenst!!

Sterkte en gewoon vooruit kijken.

Wat een pech, veel sterkte met je herstel Niels

Veel beterschap gewenst

View more comments

14 mrt 2022, 18:42
Niels van Ekeren

Gisten stond de dorpenomloop Rucphen op het programma. Een koers over 186 kilometer met veel smalle wegen en windkracht 4. Dat kon maar een ding betekenen, waaiers! Bij de start stond ik goed vooraan waardoor ik bij het eerste smalle stuk mezelf goed van voren kon positioneren. Al snel viel mijn teammaatje Jaap Roelen aan en wist ik het peloton met een paar andere ploegen om het smalle gedeelte stil te gooien. Samen met twee andere renners reed mijn teamgenootje een gat van 3 minuten bij elkaar. Voor ons een prima situatie, na 50 kilometer werd er hard gekoerst en kreeg ik een harde beuk waardoor ik mijn plek verloor en op het fietspad terecht kwam. Eenmaal terug op de weg was het hele peloton me voorbij. Vanaf daar begon het avontuur om terug voorin te komen weer helemaal opnieuw. Het duurde erg lang voordat ik me weer gepositioneerd had.

Al meerdere keren was het op de kant gegaan en omdat ik niet goed vooraan zat, zat ook ik op het kantje te slungelen. Halve wegen koers werd ik met een grote groep hierdoor gelost, gelukkig hadden meerdere renners de slag gemist en keerde we terug. Ik was gewaarschuwd en sprong zo snel als ik kon naar de voorkant van de groep. Als ze het op de kant gooide zat ik in de eerste waaier. In de laatste rond zat ik hierdoor mee in de eerste groep van nog ongeveer 50 man. Op het moment dat de laatste 10 km in gaat zit ik goed van voren, maar ook op de limiet. In de sprint had ik niet meer veel, tegen de krampen aan word ik 31e. Een resultaat waar ik zelf tevreden mee ben. De stijgende lijn is ingezet!
... lees meerlees minder

Gisten stond de dorpenomloop Rucphen op het programma. Een koers over 186 kilometer met veel smalle wegen en windkracht 4. Dat kon maar een ding betekenen, waaiers! Bij de start stond ik goed vooraan waardoor ik bij het eerste smalle stuk mezelf goed van voren kon positioneren. Al snel viel mijn teammaatje Jaap Roelen aan en wist ik het peloton met een paar andere ploegen om het smalle gedeelte stil te gooien. Samen met twee andere renners reed mijn teamgenootje een gat van 3 minuten bij elkaar. Voor ons een prima situatie, na 50 kilometer werd er hard gekoerst en kreeg ik een harde beuk waardoor ik mijn plek verloor en op het fietspad terecht kwam. Eenmaal terug op de weg was het hele peloton me voorbij. Vanaf daar begon het avontuur om terug voorin te komen weer helemaal opnieuw. Het duurde erg lang voordat ik me weer gepositioneerd had. 

Al meerdere keren was het op de kant gegaan en omdat ik niet goed vooraan zat, zat ook ik op het kantje te slungelen. Halve wegen koers werd ik met een grote groep hierdoor gelost, gelukkig hadden meerdere renners de slag gemist en keerde we terug. Ik was gewaarschuwd en sprong zo snel als ik kon naar de voorkant van de groep. Als ze het op de kant gooide zat ik in de eerste waaier. In de laatste rond zat ik hierdoor mee in de eerste groep van nog ongeveer 50 man. Op het moment dat de laatste 10 km in gaat zit ik goed van voren, maar ook op de limiet. In de sprint had ik niet meer veel, tegen de krampen aan word ik 31e. Een resultaat waar ik zelf tevreden mee ben. De stijgende lijn is ingezet!

Comment on Facebook

Toppie

Geen makkelijke koers maar goed geknokt ,volgende koers nieuwe kans en weer wat plekken pakken . Succes Niels

Knap om toch weer zo terug te komen. Goeie mentaliteit 👍

View more comments

12 mrt 2022, 13:30
Niels van Ekeren

Morgen sta ik aan de start van mijn tweede koers van het seizoen. Namelijk de Dorpenomloop van Rucphen, de koers is live te volgen vanaf 15:15 via deze link: youtu.be/N5C1f0NmZr4

Eens zien of we de benen kunnen laten spreken 🤩
... lees meerlees minder

Video image

Comment on Facebook

Succes Niels💪🏻💪🏻

Succes Niels 🍀💪

Succes Niels aan weer ligt het niet , en jij bent ook in vorm 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️

Succes man.

View more comments

lees meer