Laatste nieuws

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

09 mei 2021, 20:03

Niels van Ekeren

Meestal deel ik vooral de mooiere momenten van mijn wielercarrière, echter gaat een carrière natuurlijk met ups en downs. Na een mooi 2020 waarin ik onder andere mezelf liet zien op het NK wielrennen, meestreed om de prijzen in de belofte competitie, mezelf kon laten zien in de profkoersen en natuurlijk 100 keer de Amerongse berg bedwong voor de horeca loopt het dit jaar helaas wat minder voorspoedig.

Een droom die uitkwam toen ik een contract ondertekende bij het Metec-Solarwatt cycling team. Met veel vertrouwen vanuit het team begon ik in de winter weer vol motivatie te trainen voor het nieuwe seizoen. Eerst een trainingskamp in Griekeland, gevolgd door een trainingskamp in Spanje. Echter haalde ik mijn blokken minder makkelijk als normaal en moest ik vooral staand de klim op om mijn vermogens te kunnen leveren. Na een tweede inspanningstest bij de ploeg eind januari bleek dat er echt iets mis was. Mijn linkerbeen verzuurde veel eerder dan mijn rechterbeen, iets dat ik zeker niet gewend was. Ook waren mijn wattages over langere tijd minder goed dan in de opbouwmaanden. Das toch raar na zo veel training zul je dan denken?

Na een lange tijd en veel onderzoeken kwam het probleem naar voren. Een knik in mijn linker liesslagader bleek het probleem, een vervelende blessure die met een operatie kon worden opgelost. Eerst leek het om een lichte ingreep te gaan waarbij ze de liesslagader los zouden snijden van het bindweefsel, een operatie met relatief weinig risico. Echter bleek dit na een MRI-scan toch niet het geval. De chirurg en sportarts wilde alleen een grote operatie uitvoeren, een liesslagaderreconstructie. Een operatie die wel risico bevat, maar bij een succesvolle operatie zou ik dan wel op een hoger niveau kunnen terugkomen, iets dat ik maar als te graag wil. Na meerdere gedachtes en het risico te hebben afgewogen en overleg met meerdere mensen die dicht bij mij staan heb ik besloten op de operatie uit te laten voeren.

Voorlopig moet ik het er nog even mee doen, een been dat sneller verzuurd dan het ander, maar er is weer zicht naar de toekomst en dat doet mij deugd. De aankomende periode bestaat uit het fit blijven en eventueel nog wedstrijden rijden om mijn team zo veel mogelijk te helpen. Tussen half juli en half augustus word ik waarschijnlijk als het zo blijft met corona geopereerd. Gevolgd door 8 weken rust en oefeningen. Daarna kunnen we weer vlammen als nooit tevoren.

Maar eerst morgen weer met de ploeg op een driedaags trainingskamp in Limburg. Gewoon trappen, genieten en dan maar iets meer afzien 😉 Word vervolgd…

#wekomensterkerterug #metecsolarwatt #wielrennen
... lees meerlees minder

Meestal deel ik vooral de mooiere momenten van mijn wielercarrière, echter gaat een carrière natuurlijk met ups en downs. Na een mooi 2020 waarin ik onder andere mezelf liet zien op het NK wielrennen, meestreed om de prijzen in de belofte competitie, mezelf kon laten zien in de profkoersen en natuurlijk 100 keer de Amerongse berg bedwong voor de horeca loopt het dit jaar helaas wat minder voorspoedig. 

Een droom die uitkwam toen ik een contract ondertekende bij het Metec-Solarwatt cycling team. Met veel vertrouwen vanuit het team begon ik in de winter weer vol motivatie te trainen voor het nieuwe seizoen. Eerst een trainingskamp in Griekeland, gevolgd door een trainingskamp in Spanje. Echter haalde ik mijn blokken minder makkelijk als normaal en moest ik vooral staand de klim op om mijn vermogens te kunnen leveren. Na een tweede inspanningstest bij de ploeg eind januari bleek dat er echt iets mis was. Mijn linkerbeen verzuurde veel eerder dan mijn rechterbeen, iets dat ik zeker niet gewend was. Ook waren mijn wattages over langere tijd minder goed dan in de opbouwmaanden. Das toch raar na zo veel training zul je dan denken? 

Na een lange tijd en veel onderzoeken kwam het probleem naar voren. Een knik in mijn linker liesslagader bleek het probleem, een vervelende blessure die met een operatie kon worden opgelost. Eerst leek het om een lichte ingreep te gaan waarbij ze de liesslagader los zouden snijden van het bindweefsel, een operatie met relatief weinig risico. Echter bleek dit na een MRI-scan toch niet het geval. De chirurg en sportarts wilde alleen een grote operatie uitvoeren, een liesslagaderreconstructie. Een operatie die wel risico bevat, maar bij een succesvolle operatie zou ik dan wel op een hoger niveau kunnen terugkomen, iets dat ik maar als te graag wil. Na meerdere gedachtes en het risico te hebben afgewogen en overleg met meerdere mensen die dicht bij mij staan heb ik besloten op de operatie uit te laten voeren. 

Voorlopig moet ik het er nog even mee doen, een been dat sneller verzuurd dan het ander, maar er is weer zicht naar de toekomst en dat doet mij deugd. De aankomende periode bestaat uit het fit blijven en eventueel nog wedstrijden rijden om mijn team zo veel mogelijk te helpen. Tussen half juli en half augustus word ik waarschijnlijk als het zo blijft met corona geopereerd. Gevolgd door 8 weken rust en oefeningen. Daarna kunnen we weer vlammen als nooit tevoren. 

Maar eerst morgen weer met de ploeg op een driedaags trainingskamp in Limburg. Gewoon trappen, genieten en dan maar iets meer afzien 😉 Word vervolgd…

#wekomensterkerterug #metecsolarwatt #wielrennen

Comment on Facebook

Dat is balen, pas goed op jezelf en beterschap

Tjee Niels, wat een verhaal zeg! Balen! Veel sterkte in ieder geval🍀

Komt helemaal goed baasje..!! 🦾🦾

Succes Niels!!

Oeps, dat is minder mooi. Gelukkig hebben ze het euvel gevonden en kunnen ze je helpen. Veel sterkte en succes met je herstel.

Och Niels wat een tegenvaller maar je bent jong en komt weer goed. Sterkte en jij bent onze klimmer voor de horeca

Niels heftig, maar komt goed Je bent een kanjer en ik heb zeer veel respect voor je. Topsport kent hoogte punten maar helaas ook diepen dalen. Succes

Na de operatie word je nog veel beter Niels, succes met de operatie en hopelijk herstel je snel

Veel sterkte met de comeback

Niels heel veel succes.

Succes Niels!

Heel veel sterkte Niels💪💪

Sterkte

Kanjer. Met jou inzet gaat het lukken.

Sterkte Niels!

Succes Niels follow your dream 👍

Dat is nogal wat. Heel veel succes met de operatie en sterkte met het herstel.

Ai. Sterkte Niels!

Veel succes en sterkte

Fit je operatie in zodat je ook weer beter kan herstellen.

Heel veel succes

Succes man, je gaat er wel komen💪🏼

Een goed herstel gewenst!

💪

View more comments

14 apr 2021, 16:37

Niels van Ekeren

Vandaag weer een mooie sprinttraining met Metec-Solarwatt gedaan, altijd leuk om elkaar eraf te sprinten 😉

#sprinten #cycling #leuk #verzuringindebenen
... lees meerlees minder

Vandaag weer een mooie sprinttraining met Metec-Solarwatt gedaan, altijd leuk om elkaar eraf te sprinten 😉

#sprinten #cycling #leuk #verzuringindebenenImage attachmentImage attachment

28 mrt 2021, 12:42

Niels van Ekeren

... lees meerlees minder

Comment on Facebook

Wat een mooie opname.

Mooie Omgeving

28 feb 2021, 21:17

Niels van Ekeren

Morgen voor het eerst op trainingskamp met mijn nieuwe ploeg Metec-SOLARWATT Continental Cyclingteam p/b Mantel.com in Limburg 💪
-
📸 Jeffrey Wiese
... lees meerlees minder

Morgen voor het eerst op trainingskamp met mijn nieuwe ploeg Metec Continental Cyclingteam  in Limburg 💪
-
📸 Jeffrey Wiese

Comment on Facebook

Succes kerel🙈

Succes jonge.👍

Veel plezier, en succes!

Succes man. Geniet ervan.

Zet 'm op en veel succes!

View more comments

24 feb 2021, 22:58

Niels van Ekeren

... lees meerlees minder

21 feb 2021, 18:55

Niels van Ekeren

Een mooi tien daags trainingskamp weten af te werken samen met lars loohuis in het zonnige Tossa de Mar 🇪🇦

Inmiddels weten we dat de meeste wedstrijden al zijn verplaatst of geannuleerd, maar we houden er vertrouwen in dat we in Mei weer volle bak kunnen koersen. Dit trainingskamp geeft teminste weer een enorme boost om er te staan wanneer dat kan 💪

Hierbij bedank ik al mijn sponsoren voor het mogelijk maken van die trainingskamp 🙂
#cyclinglife #trainingskamp #metecct #spanje #Clubvan50 #sponsorenbedankt
... lees meerlees minder

14 feb 2021, 10:21

Niels van Ekeren

Na een mooi trainingskamp op het Griekse eiland Kefalonia zijn we na 9 daagjes weer thuis vertrokken voor een volgend voorbereiden trainingskamp naar Tossa de Mar in Spanje. Samen met met mijn trainingsmaatje Lars Loohuis hebben we de auto gepakt en zijn we richting Spanje gereden. Inmiddels hebben we al 3 mooie dagen op de fiets gezeten en is het tijd voor een rustdagje, check de ritjes hieronder of via strava 🙂

De voorbereiding is in volle gang, laten we hopen dat we begin Maart/April aan de start kunnen staan van de eerste koersen💪

#trainingskamp #lekkerweer #genieten #Clubvan50 #sponsorenbedankt #cyclinglife
... lees meerlees minder

Comment on Facebook

Bofkont. En wij maar afzien in de vrieskou. 🙈😜💪🏻👍

Wat een contrast Margo van Ekeren-Knijff, Niels in het zonnetje op de fiets en jij met -3 op je schaatsen op het ijs😀

30 jan 2021, 15:45

Niels van Ekeren

De afgelopen dagen weer mooie dagen op de fiets gemaakt, maandag vertrek ik weer naar huis, nu nog even genieten van het zonnetje op Kefalonia 😀

#lekkerweer #fietsvakantiegriekeland #metguido
... lees meerlees minder

De afgelopen dagen weer mooie dagen op de fiets gemaakt, maandag vertrek ik weer naar huis, nu nog even genieten van het zonnetje op Kefalonia 😀

#lekkerweer #fietsvakantiegriekeland #metguidoImage attachmentImage attachment

Comment on Facebook

Maandag weer terug in het koude, natte kikkerlandje.

26 jan 2021, 16:05

Niels van Ekeren

Geïnspireerd door Wilfried de Jong

17 januari 2021 Kefalonia, een felle zonnestraal weet via het kleine bovenraam mijn ooglid te bereiken, ik ontwaak en strek mijn lichaam eens flink uit. Een gevoel van frisse benen en een mooie dag op de fiets passeren mijn gedachten.

Ik stap uit bed, met mijn tenen voel ik de warme vloer. Ik trek mijn kleren aan en open de deur, een fris windje glijd langs mijn gezicht, het word een mooie dag.

Eenmaal met mijn sleutels bij de schuur aangekomen zie ik hem al staan. Een glimmende fiets, BMC staat erop, ik lach en acht me gelukkig dat ik op zo een mooie fiets mag rijden. Eenmaal opgestapt vervolgd mijn weg zich naar de plaatselijke bakker in een dorp verderop. De fiets doet het werk, de eerste meters gaan vanaf het appartement naar beneden, de wielen spinnen en het enige wat ik hoor is het gekwetter van de ketting, ik rem, bocht naar links, het is nog vroeg de mensen slapen, maar de bakker staat al klaar. Bakker "1 cappuccino and one bread?" , Hij weet het nog van de dag ervoor, ik knik en bedank de man vriendelijk. Met mijn cappuccino en brood in mijn hand laat ik me zakken op het bankje voor de bakkerij. Mondkapje af, gevolgd door een grote slok van het warme genot van een goed opgeschuimde cappuccino. Ik voel me een tevreden man, met volle moed trap ik terug naar het appartement, de dag kan beginnen 🙂

Eenmaal binnen open ik de koelkast, kwark en brood, het beste om je dag mee te beginnen. Maar eerst rol ik mijn matje uit, even rekken gevolgd door het knikken van mijn knieën. Ik ga zitten, haal een diepe zucht en dieuw mijn benen zo ver mogelijk uit elkaar. Met gefocust blik hoor ik op de achtergrond het fluiten van een vogel, het is de vogel die iedere ochtend samen opstaat, al zitten op de schoorsteen van de buren zingt hij zijn longen uit zijn lijf, het is net op hij naar me kijkt en zegt "pluk de dag jongen". Ik voel een lach op mijn gezicht komen, ik heb er zin in vandaag!

Na het ontbijt bestudeer ik samen met Guido (eigenaar Fietsvakantie Griekenland.nl) de route, hij klapt de kaart open op tafel en beweegt met zijn vinger hoe ik kan fietsen, "deze klim" zegt hij, die moet je nemen.

De kleding gaat aan, schoenen vast en helm op het hoofd. Schrijf mijn naam/tijd/datum/plaats op een briefje en vertrek. Owhja, cycling dat staat er ook op, mocht ik worden aangehouden door de lokale politie. Ik vertrek richting het oosten van het eiland, het word een zware dag met de top van de hoogste berg (1690m) op het programma, daar wil ik graag heen. Om je heen zie je dingen die je in Nederland niet ziet. Grote rotsblokken die ver naast je omhooglopen vormen een berg, de mensen begroeten elkaar en je bent nooit alleen, er is altijd wel een kudde loslopende schapen die je vrolijk begroet.

De weg loopt omhoog, het rondkrijgen van de versnelling word lastiger, ondertussen voel ik een zweetdruppel langs mijn neus lopen, toch maar een tandje terugschakelen het is eenmaal een duurtraining. Voor mijn gevoel kruip ik naar boven, ik kijk naar mijn Garmin, 11% omhoog. Ik kijk naar links en schik, een hard geluid passeert mijn oor, het is een schaap met een flitsende bel om zijn nek. Hij rent harder dan ik fiets, een gedachte schiet door mijn hoofd "Rijd ik dan zo sloom omhoog?". Ik begin harder te stampen op mijn pedalen en haal het schaap in, hij schikt ditmaal van mij en springt over de vangrail, terug het weiland in. Ik vervolg mijn tocht, nog 5 kilometer omhoog en dan ga ik op de tweesplitsing links omhoog naar de top van de berg. Mijn gedachtes dwaalden wat af, zou ik de KOM op de klim kunnen pakken? Ik voel mijn benen, het zou kunnen denk ik nog. 1 km voor de splitsing besluit ik om vol gas omhoog te gaan, vol moraal stuur ik de bocht om.
Spontaan knijpen mijn handen in de remmen, er staat politie, de top is besneeuwd en de weg afgezet, een file van auto's wil naar beneden, ik roep of ik naar boven kan, een politieman antwoord: "no this rode is closed". Ik baal, trek mijn windjack aan en begin af te dalen, ergens in mijn hoofd vind ik het ook wel prima, waarom haalde ik me we zoiets doms in het hoofd op vollebak een klim op te flammen bij een duurtraining? is de vraag die ik mezelf stel.

De afdaling is lang en koud, er loopt een rilling over mijn rug, blijven trappen denk ik dan blijf ik warm. Een bocht naar links, recht en weer links. Ik ben bijna in de vallei, met mijn rechter wijsvinger schakel ik nog een tandje bij, op de 11 naar beneden. Ik stuur de bocht in, mijn linker knie omhoog en rechter voet naar beneden, een klap verstoord mijn concentratie gevolgd door een glijdend voorwiel. Shit stootlek, ik knijp hard in mijn achterste rem en kom na 30 m veilig tot stilstand. Dat ging maar net goed, uit mijn achterzak haal ik een bandje, gevolgd door een klein pompje, ik wissel mijn band en probeer er weer lucht in te krijgen. Meer dan 2 bar word hem niet, maar ik ben instaat om mijn rit af te maken.

Bijna klaar, ik zie het bordje Mousata, alleen nog afdalen dan zit het er weer op. Ik rijd het erf op en zet mijn fiets neer, 4 uur verder, de tijd is weer voorbij gevlogen. Eten, rekken en slapen is wat volgt, morgen weer een dag, maar nu eerst een grote bak kwark!

#cycling #rit13 #kefalonia #trainingskamp #fietsvakantiegriekeland #cyclinglife
... lees meerlees minder

Geïnspireerd door Wilfried de Jong

17 januari 2021 Kefalonia, een felle zonnestraal weet via het kleine bovenraam mijn ooglid te bereiken, ik ontwaak en strek mijn lichaam eens flink uit. Een gevoel van frisse benen en een mooie dag op de fiets passeren mijn gedachten. 

Ik stap uit bed, met mijn tenen voel ik de warme vloer. Ik trek mijn kleren aan en open de deur, een fris windje glijd langs mijn gezicht, het word een mooie dag. 

Eenmaal met mijn sleutels bij de schuur aangekomen zie ik hem al staan. Een glimmende fiets, BMC staat erop, ik lach en acht me gelukkig dat ik op zo een mooie fiets mag rijden. Eenmaal opgestapt vervolgd mijn weg zich naar de plaatselijke bakker in een dorp verderop. De fiets doet het werk, de eerste meters gaan vanaf het appartement naar beneden, de wielen spinnen en het enige wat ik hoor is het gekwetter van de ketting, ik rem, bocht naar links, het is nog vroeg de mensen slapen, maar de bakker staat al klaar. Bakker 1 cappuccino and one bread? , Hij weet het nog van de dag ervoor, ik knik en bedank de man vriendelijk. Met mijn cappuccino en brood in mijn hand laat ik me zakken op het bankje voor de bakkerij. Mondkapje af, gevolgd door een grote slok van het warme genot van een goed opgeschuimde cappuccino. Ik voel me een tevreden man, met volle moed trap ik terug naar het appartement, de dag kan beginnen :) 

Eenmaal binnen open ik de koelkast, kwark en brood, het beste om je dag mee te beginnen. Maar eerst rol ik mijn matje uit, even rekken gevolgd door het knikken van mijn knieën. Ik ga zitten, haal een diepe zucht en dieuw mijn benen zo ver mogelijk uit elkaar. Met gefocust blik hoor ik op de achtergrond het fluiten van een vogel, het is de vogel die iedere ochtend samen opstaat, al zitten op de schoorsteen van de buren zingt hij zijn longen uit zijn lijf, het is net op hij naar me kijkt en zegt pluk de dag jongen. Ik voel een lach op mijn gezicht komen, ik heb er zin in vandaag! 

Na het ontbijt bestudeer ik samen met Guido (eigenaar Fietsvakantie Griekenland.nl) de route, hij klapt de kaart open op tafel en beweegt met zijn vinger hoe ik kan fietsen, deze klim zegt hij, die moet je nemen. 

De kleding gaat aan, schoenen vast en helm op het hoofd. Schrijf mijn naam/tijd/datum/plaats op een briefje en vertrek. Owhja, cycling dat staat er ook op, mocht ik worden aangehouden door de lokale politie. Ik vertrek richting het oosten van het eiland, het word een zware dag met de top van de hoogste berg (1690m) op het programma, daar wil ik graag heen. Om je heen zie je dingen die je in Nederland niet ziet. Grote rotsblokken die ver naast je omhooglopen vormen een berg, de mensen begroeten elkaar en je bent nooit alleen, er is altijd wel een kudde loslopende schapen die je vrolijk begroet. 

De weg loopt omhoog, het rondkrijgen van de versnelling word lastiger, ondertussen voel ik een zweetdruppel langs mijn neus lopen, toch maar een tandje terugschakelen het is eenmaal een duurtraining. Voor mijn gevoel kruip ik naar boven, ik kijk naar mijn Garmin, 11% omhoog. Ik kijk naar links en schik, een hard geluid passeert mijn oor, het is een schaap met een flitsende bel om zijn nek. Hij rent harder dan ik fiets, een gedachte schiet door mijn hoofd Rijd ik dan zo sloom omhoog?. Ik begin harder te stampen op mijn pedalen en haal het schaap in, hij schikt ditmaal van mij en springt over de vangrail, terug het weiland in. Ik vervolg mijn tocht, nog 5 kilometer omhoog en dan ga ik op de tweesplitsing links omhoog naar de top van de berg. Mijn gedachtes dwaalden wat af, zou ik de KOM op de klim kunnen pakken? Ik voel mijn benen, het zou kunnen denk ik nog. 1 km voor de splitsing besluit ik om vol gas omhoog te gaan, vol moraal stuur ik de bocht om. 
Spontaan knijpen mijn handen in de remmen, er staat politie, de top is besneeuwd en de weg afgezet, een file van autos wil naar beneden, ik roep of ik naar boven kan, een politieman antwoord: no this rode is closed. Ik baal, trek mijn windjack aan en begin af te dalen, ergens in mijn hoofd vind ik het ook wel prima, waarom haalde ik me we zoiets doms in het hoofd op vollebak een klim op te flammen bij een duurtraining? is de vraag die ik mezelf stel. 

De afdaling is lang en koud, er loopt een rilling over mijn rug, blijven trappen denk ik dan blijf ik warm. Een bocht naar links, recht en weer links. Ik ben bijna in de vallei, met mijn rechter wijsvinger schakel ik nog een tandje bij, op de 11 naar beneden. Ik stuur de bocht in, mijn linker knie omhoog en rechter voet naar beneden, een klap verstoord mijn concentratie gevolgd door een glijdend voorwiel. Shit stootlek, ik knijp hard in mijn achterste rem en kom na 30 m veilig tot stilstand. Dat ging maar net goed, uit mijn achterzak haal ik een bandje, gevolgd door een klein pompje, ik wissel mijn band en probeer er weer lucht in te krijgen. Meer dan 2 bar word hem niet, maar ik ben instaat om mijn rit af te maken. 

Bijna klaar, ik zie het bordje Mousata, alleen nog afdalen dan zit het er weer op. Ik rijd het erf op en zet mijn fiets neer, 4 uur verder, de tijd is weer voorbij gevlogen. Eten, rekken en slapen is wat volgt, morgen weer een dag, maar nu eerst een grote bak kwark! 

#cycling #rit13 #kefalonia #trainingskamp #fietsvakantiegriekeland #cyclinglifeImage attachment

Comment on Facebook

Leuk verhaal!! Maarrehh... Stootlek? Banden oppompen voor je weggaat! 😜

lees meer